Velkommen tilbake!

Hellerudvgs

Når skal dere møte?

• Mandag 11. mai kl. 12:20: ST VG3 og Påbygg.
  • Tirsdag 12. mai kl. 08.30: ST VG3, STVg2 og Påbygg.
  • Onsdag 13. mai kl. 08.30: ST VG3, STVg2, ST VG1 og Påbygg
  • Fra torsdag 14. mai fortsetter vi med å kjøre undervisning på skolen for alle.
  • Elever på bygg og anlegg vil få egen plan

Hvilke smittevernregler gjelder?

• Alle klasser får klasserom som gjør at vi kan overholde regelen om 1 meters avstand til andre. Det betyr at mange får andre klasserom enn det dere har hatt før -plan for dette blir lagt ut senere i dag.
  • Håndhilsning, klemming og deling av mat skal unngås. Unngå å stå eller sitte tett også i pauser. Deling av ting og skolebøker skal unngås. Håndvask eller bruk av antibac innføres som rutine for alle ved inngang til klasserommene.
  • Kantinen er stengt, men klasserommet holdes åpent for dere i pauser.

Hvor og når skal dere møte?

• Møt opp ute i skolegården på oppmerket sted og still opp med 1 meters avstand. Det vil henge plakater med navn på klasse eller gruppe.

Hvilken timeplan gjelder?

• Vi fortsetter å følge den timeplanen som vi innførte fra og med uke 18. Tidene for pauser vil bli litt forskjøvet på grunn av smittevernhensyn.

Hvem kan komme på skolen?

• Når du ikke har symptomer på sykdom.
  • Ved gjennomgått luftveisinfeksjon kan du komme tilbake etter at de har vært symptomfrie i 1 døgn.
  • Hvis en i husstanden har symptomer på luftveisinfeksjon, men ikke bekreftet covid-19, skal du møte på skolen som normalt. Du skal imidlertid gå hjem fra skolen dersom du får symptomer.
  • Har du typiske symptomer på pollenallergi (kjent pollenallergi, rennende nese med klart nesesekret, rennende/kløende øyne) kan du møte på skolen. Du finner informasjon om dette på OneNote – Elevboken eller ved å følg denne linken se her.
  • Hvis du har underliggende sykdom som innebærer en særlig risiko for deg, skal du heller ikke komme på skolen. Du finner informasjon om dette på OneNote – elevboken eller ved å følge denne linken se her.

Vel møtt!

Mvh