NY REKTOR PÅ HELLERUD

REKTORSKIFTE

I 42 år har hun vært i skoleverket. Hun kan se tilbake på en lærerkarriere fra både Tromsø og Ullern. Hun kan også skilte med å ha vært med å lede Hellerud vgs siden 2004. Men nå er det altså slutt. Tora Mørstad går fra sommeren av med alderspensjon og gir sjefsansvaret over Arnfinn Stautland.

Trekker frem det gode elevmiljøet

Rektor Tora legger ikke skjul på at det blir vemodig å slutte. Likevel kan hun se med tilfredshet på hvordan skolen har utviklet seg under hennes ledelse.
- Jeg er veldig godt fornøyd med hvordan læringsmiljøet og miljøet blant elevene har blitt. Hellerud videregående er i dag en romslig skole hvor alle elever blir ivaretatt, slår hun fast.

Fra platebransjen til skoleverket

Å opprettholde det gode miljøet på skolen vil bli en prioritert oppgave også for den nye rektoren. Arnfinn Stautland kan kanskje ikke vise til en like lang erfaring fra skoleverket som den avtroppende rektoren, men han har likevel rukket å gjøre mye i løpet av sitt 39 årlange liv. Han har vært profesjonell musiker, drevet et platestudio og også jobbet en periode på Elvebakken vgs. Neste år blir hans sjette år på Hellerud, men hans første som skolens øverste leder.
- Jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven. Jeg vil ha fokus på at vi skal ha et trygt og godt læringsmiljø hvor hver time føles meningsfull for elevene. Hellerud videregående skole er en skole hvor vi er stolte av både elevene og lærerne våre – og slik skal det fortsette å være, sier han.