Takk til alle som deltok på digital åpene dag. Se opptak her!

Åpen dag

Åpen dag er et arrangement for alle som er interesserte i den fine skolen vår. I løpet av kvelden vil vi vise frem det gode miljøet på skolen og presentere hvorfor du bør søke Hellerud, og hva vi gjør for at våre elever skal lykkes faglig og sosialt.

Det direktesendte talkshowet fra skolens aula ble sendt fra 17.00-19.00 2. februar.

Se et 8 minutters sammendrag av dagen her!

Program for dagen

Kveldens vertinner Hedda og Alberina ønsker velkommen.

Musikalsk innslag av Rambow.

Hvilke tilbud har vi på Hellerud?

• Rådgivere Guro, Hanna og Anette presenterer skolen med fokus på studiespesialisering.

Programfag Språk, samfunnsfag og økonomi på Hellerud

• Programfaglærere Dina og Erling forteller og viser hvordan det er å være elev i deres fag

Programfag Realfag på Hellerud

• Realfagslærer Marius forteller og viser hvordan det er å være realfagselev

Elever forteller om skolen

• Medina fra elevrådet forteller om hvordan det er å være elev på skolen
  • Samtale med tidligere og nåværende elever

Norskfaget på Hellerud

• Norsklærer Åse og historielærer Pernille snakker om hvordan vi jobber tverrfaglig i norsk og historie på Hellerud.

Bygg- og anleggsteknikk

• Møt elever som snakker om hvordan er det å være elev på bygg- og anleggsteknikk på Hellerud
  • Hockey, fotball og yrkesfag. Hvordan kombinere toppidrett og bygg- og anleggsteknikk på Hellerud.

Miljøet på Hellerud

• Miljøarbeiderne Hedda og Aurora snakker om hvordan de jobber slik at alle trives på Hellerud

Mer musikk av Rambow!

Slutt.

For å få mest mulig ut av kvelden kan det være lurt å tenke gjennom hvilke tilbud man ønsker seg eller er interessert i, og kanskje forberede noen spørsmål. Chatten vil være åpen under hele eventet og der kan man chatte med elever, lærere og rådgivere.

Her kan dere se showet fra i fjor: