Takk for et fint første halvår!

- Det har vært et begivenhetsrikt halvår med mange fine opplevelser både i og utenfor klasserommene. Særlig morsomt er det at vi har fått startet opp kombinasjonen ishockey og yrkesfag. I tillegg synes jeg språkdagen og turene bør nevnes.

Slik oppsummerer rektor Arnfinn Stautland første halvdel av skoleåret 2019/2020.

Og det er lett å være enig med rektoren i den oppsummeringen. For dette skoleåret har virkelig ikke manglet spennende høydepunkter fram til nå. I tillegg til all den vanlige undervisningen er det nemlig en rekke ting som må trekkes fram om man skal forsøke å oppsummere litt av det som har foregått på Hellerud vgs det siste halvåret:

• Stor aktivitet i oppstartsukene med blant annet nyvinningen Skullerud Games
  • Egen språkdag hvor vi feiret skolens store språkmangfold
  • Engasjerende skoledebatt med påfølgende skolevalg
  • Oppstart av nytt ishockey-tilbud på byggfag
  • Stort arrangement i anledning Operasjon Dagsverk
  • En historisk satsing på skoleturer med skoleturer på alle trinn

Viktig del av helheten

Felles for alle aktivitetene som har foregått er at de har vært preget av stort engasjement fra både lærere og elever. Og ifølge rektor Arnfinn er det nettopp derfor det er verdt å bruke mye tid og ressurser på å gjøre ting litt ”utenom det vanlige.”

- Det faglige utbytte og elevenes faglige utvikling må alltid være det viktigste. Det er samtidig viktig at elevene våre sammen får oppleve nye erfaringer i møte med andre kulturer, forklarer han.

Nå gjenstår bare et par hektiske førjulsdager og så står ferien for tur.

- Det er ingen tvil om at denne ferien vil bli velfortjent for både elever og lærere. Så nyt ferien og lad batteriene, oppfordrer rektoren til slutt.

God jul!