Takk for et fantastisk skoleår!

I steikende sol og fantastiske omgivelser på Tveten gård ble skoleåret 2018/19 avsluttet fredag formiddag. Der arrangerte Hellerud sin tradisjonsrike kulturdag hvor noe av skolens mangfold ble presentert og feiret.

Konsert med populære Eddy & Zino, folkedrakt-parade, spennende matretter fra alle verdens hjørner samt kubb og andre aktiviteter var bare av noe det som sto på programmet. Da elevene etter hvert kunne vende nesen hjemover og ta en velfortjent sommerferie, var det nok mange som hadde blitt minnet på hvilken flott skole de faktisk er en del av.

Skoleåret har vært en fest

En av dem som i alle fall var oppspilt etter både kulturdagen og skoleåret generelt, var rektor Arnfinn Stautland. Han karakteriserer skoleåret 2018/19 som en fest.

- Det er mange ting som kan trekkes fram, men noe av det som har imponert meg mest er hvordan elevene har begynt å selv ta tak i elevmiljøet. De har kommet med forslag til hva vi kan gjøre, og de har også stått på og fått gjennomført en hel masse selv. Det gjør meg både glad og stolt, sier han.

Som eksempel peker han på elevrådet og det fantastiske arbeidet som har blitt gjort av dem både under samlingen deres på Hadeland, men også generelt i løpet av året.

- Både i elevrådet og generelt blant elevene synes jeg det er det et stort, positivt engasjement nå, sier Arnfinn.

Nå er det imidlertid tid for å tenke på avslapping og en velfortjent ferie.

- Nyt sommeren og kom tilbake uthvilte og glade i august. Jeg gleder meg allerede til å treffe dere igjen da, avslutter rektor.