Velkommen til skolestart!

På Hellerud vil du møte ansatte, lærere og medelever som har et felles mål om å skape et godt læringsmiljø for alle. Vårt fokus er din læring, din fremtid og din utvikling!

Oppmøtetider første skoledag mandag 20. august:

• Vg2 KL 09.00 i skolens aula
  • Vg3 KL 10.00 i skolens aula
  • Vg1 KL 12.00 i skolens aula

Påbygg kveld møter klokken 17.00.

Det er viktig at alle møter første skoledag. De som ikke møter mister skoleplassen sin.

Vel møtt!
Hilsen rektor Arnfinn Stautland

Vi gleder oss til et nytt skoleår med herlige nye og gamle Hellerud-elever. Her kan du se litt av alt det spennende som skjedde siste skoleuke forrige skoleår.

Byrebus

Tirsdag var vg1- og vg2-klassene våre på full fart gjennom sentrum i deltagelse på årets byrebus. Av 30 grupper kom de fleste seg helt i mål, og med 35 av 36 mulige poeng vant 2STMK.

Kulturdag

Onsdag var det liv og røre på skolen da Kulturdagen ble avholdt. Deilig og eksotisk mat og festdrakter preget skolebildet, samt gøyale aktiviteter utendørs før årets Hellerud`s God Talent gikk av stabelen i aulaen.

Fire ulike aktører preget scenen til stor jubel hos tilskuerne. Til slutt gikk Mehrnaz Surizehi fra 1STA av med seieren for sin sangprestasjon. Vi ser allerede frem til neste års talentkonkurranse, for her på skolen er det virkelig mange talenter.

Avslutning for avgangselever

Onsdag kveld var det duket for seremoniell avslutning for avslutningsklassene i aulaen etterfulgt av mat, roseutdeling og fotografering i skolens gymsal. Blant talerne var våre egne elever og lærere, varaordfører i Oslo, Khamshajiny Gunaratnam, og rektor Arnfinn. Årets Rotary-pris gikk til Samuel i 2BAA for å ha vist best fremgang i løpet av skoleåret. Og Skolens beste elev gikk til Fatima Polani. Vi gratulerer!

Tusenfryd

Mandag var vg3-klassene på Tusenfryd med kontaktlærerne sine – en fartsfylt dag med mye glede og moro, tross regnvær.

Til slutt ønsker vi alle våre flotte elever og ansatte en riktig god sommer!