Rektor for en dag

Hvorfor ønsker du å lyse ut jobben din for en dag, Arnfinn?

Jeg ønsker at elevene ved skolen skal få et innblikk i hvordan det er å styre en skole. Derfor jeg å la en elev på skolen ta over rektorjobben i løpet av vinteren 2023. Vi har mange dyktige elever som jeg vet vil gjøre rektorjobben på en utmerket måte.

Hvem kan søke og hvilke kvalifikasjoner trengs?

Alle elever ved Hellerud kan søke på jobben, men vi har noen krav til den som skal få jobben. Søkeren må:

• Ha gode samarbeidsevner og være god til å kommunisere med både elever og lærere
  • Ha god økonomisk forståelse, fordi du som rektor har ansvar for et budsjett på ca 114 millioner per år
  • Være nysgjerrig på hvordan det er å lede en stor kunnskapsorganisasjon
  • Kunne gjenkjenne god undervisning

Fordi det medfølger et stort ansvar med jobben, vil den som får jobben få :

• Rektors lønn for én dag – i form av et gavekort på 3 000 kroner
  • Arbeidsattest
  • Unik ledererfaring
  • Verdifull trening i å skrive søknad og CV,  og å presentere deg på et intervju

Håper du søker, oppfordrer rektor til slutt!

Vil du søke på jobben som rektor for et døgn?

Søknadsfrist: 22. januar 2023

Søknad og CV sendes til: NAV-veileder Ann Kristin Moholt Berge på epost eller Teams