Bli lærer for en dag!

Lærer for en dag

For å skape en best mulig skole er det viktig at elever og ansatte har kunnskap om hverandres hverdag. Derfor vil vi også i år gjennomføre et rollebytte mellom ansatte og elever. Rollebyttet går ut på at et par utvalgte elever får mulighet til å være lærer for en hel dag, mens de involverte ansatte skal være elever.

- Jeg vil absolutt anbefale elever å søke. Det veldig gøy og utrolig lærerikt, sier Farista i 3STB, som i fjor fikk mulighet til å bytte liv med rektor Arnfinn for et døgn.

Prøv deg som lærer

Til forskjell fra i fjor, da Farista byttet jobb med rektor, kan du i år få mulighet til å bytte jobb med to lærere. Hvis du søker på en av lærerjobbene, skal du bytte rolle med enten Betim eller Maria. Betim underviser i år i samfunnsfag, historie VG2 og engelsk, mens Maria har engelsk og historie VG2 og VG3.

- Det vil nok bli litt rart å slippe fra seg kontrollen over undervisningen, men jeg er sikker på at den som får jobben vil gjøre en god jobb – så det er nok ingen fare, sier Maria.

Hvordan hun selv vil gjøre det som elev igjen, er hun imidlertid mer usikker på.

- Det begynner å bli noen år siden jeg gikk ut av videregående, så akkurat den delen skal nok bli vel så interessant, ler hun.

Søk nå!

Hvis du kunne tenke deg å få en unik jobberfaring og en ganske annerledes skolehverdag, anbefales du å søke innen søknadsfristen går ut midt i januar. Du vil i tillegg til arbeidserfaringen få både arbeidsattest og lønn for arbeidsdagen.

Du søker ved å sende en e-post med søknad og CV til rektor Arnfinn Stautland til arnfinn.stautland@ude.oslo.kommune.no

Søknadsfrist: 1. februar 2019