Svensk suksess

hellerud gøteborg

Hellerud har hatt et mål om å øke turaktiviteten på skolen og  å sørge for at alle elever skal få seg en skoletur i løpet av året. I forrige uke var turen kommet til VG3-klassene. I to puljer krysset de riksgrensa og fikk hvert sitt døgn i fantastiske Gøteborg. Påbygg- og mediefagsklassene dro mandag-tirsdag, alle ST-klassene torsdag-fredag.

Målet for Gøteborg-turen var å gi elevene en positiv opplevelse og styrke klassemiljøene fram mot en hektisk siste innspurt av videregående. Mai og juni er for mange preget av eksamenspress og mye å gjøre – og derfor er det viktig å også få mulighet til å la stresset slippe taket for en liten stund.

Nettopp av den grunn var heller ikke døgnet i Gøteborg stappet med program, men heller lagt opp rundt noen hyggelige fellesopplevelser som besøk på Liseberg og felles middag på kvelden. I tillegg til dette valgte mange elever å få litt faglig påfyll på det fantastiske natur- og vitenskapssenteret Universeum.

Alt i alt ble de to svensketurene en stor suksess som har lagt grunnlaget for en positiv innspurt for alle VG3-elevene. Tusen takk til elever og lærere som var med på turen!