Fagtorg på Hellerud

Bygg_1

Mandag 14.11 var det igjen fullt i aulaen da årets Fagtorg gikk av stabelen. Ivrige og spente Vg1-elever besøkte programfagene og fikk snakket med faglærere, og naturlig nok følger det ekstra spenning med når elevene skal velge fag for første gang. Vg2-elevene var noe mer sikre i sitt valg, da de har vært gjennom prosessen allerede en gang før og er bundet av fjorårets valg i større grad.

Lærerne stilte opp med bøker, plakater, illustrasjoner, konkurranser, kunnskap og veiledning til sine fag. Et stort TAKK til alle som bidro på stand her!

Ledelsen og rådgivere var også til stede for å svare på spørsmål om fagkombinasjoner, kravkoder til studier og avtalte veiledningstimer med elever.

Neste skoleår tilbyr Hellerud vgs et nytt programfag innen SSØ: Kommunikasjon og kultur.

Du kan lese mer om hva dette faget handler om her

Hvis du lurer på hvilke programfag du kan velge på Hellerud er, kan du lese mer om dette her

Tekst: Anne-Elise Nilsen