Tidligere eliteserietrener med på laget

Kenneth Larsen og Glenn Johnsrud

- Jeg gleder meg veldig. Å få jobbe tett med elevene og utviklingen deres over tid, er noe jeg ser veldig frem til.

Det sier Kenneth Larsen, som fra høsten altså skal være en del av Helleruds nye hockey-satsing. Larsen har en lang karriere som spiller og trener bak seg – og kan skilte med hele åtte norgesmesterskap som spiller og eliteserieerfaring som trener. Framover blir det unge spillere som kombinerer yrkesfag med hockey han kommer til å jobbe med.

- Jeg skal ha ansvar det sportslige sammen Hellerud-lærer Glenn Johnsrud. Vi har leid Furuset Forum som vi skal bruke to ganger i uka hvor vi både kjører trening på is og fysisk trening. Vi kommer også til å bruke videoanalyse av elevenes kamper, samt jobbe med både det fysiske og mentale som kreves for å bli en toppspiller i hockey, sier Larsen.

Unikt tilbud
Den tidligere hockeyspilleren forteller videre at han har stor tro på det nye tilbudet som Hellerud nå starter opp.

- Tradisjonelt har jo mange av hockeyspillerne hatt yrkesfaglig bakgrunn. Å gi unge hockey-talenter en slik mulighet til å kombinere yrkesfaglig opplæring og hockey-satsing er derfor unikt og utrolig bra, sier han.

Stor interesse
Avdelingsleder for bygg- og anleggsteknikk, Petter Høglund, forteller om at det er stor interesse for det nye hockey-tilbudet. Potensielle søkere fra flere ulike fylker har ringt for å finne ut mer om hva studietilbudet går ut på. Høglund sier at det nye tilbudet er tilpasset lisensierte hockey-spillere.

- Dette er et tilbud for unge ishockeyspillere som er seriøse i hockey-satsingen og som har spiller- og klubblisens. Elevene bør ha gode holdninger og tydelige mål med både idrettssatsingen og yrkeskarrieren, forteller han.

- Tilbakemeldingene vi har fått fra klubbene og hockeymiljøet tyder i alle fall på at dette kan bli et populært tilbud, legger han til.

Ønsker du å finne ut mer om Hellerud nye hockey-tilbud, kan du lese mer her.