Årets språkdag ble en suksess

1

For en fest! Elever og personal hadde språkkurs i swahili, arabiske dialekter, urdu, tamilsk, amharisk, kurdisk, somalisk, albansk, mandarin, polsk, dansk, berbisk og bulgarsk.

Kamzy Gunaratnam fortalte blant annet om hvordan hun bruker mangfoldskompetanse i jobben sin som politiker, og hvordan man jobber bevist inkluderende. Politihøyskolen fortalte om utdannelsen sin, og hvorfor språk og kulturforståelse er viktig i mange jobber innenfor politiet. Iram Ansari og Noman Mubashir fortalte om jobbene sine i NRK, og om hvordan de har fått bruk for språkkompetansen sin i jobbsammenheng. UD stilte med kommende diplomater som også ga innsikt i språkets betydning i deres jobb. Uteseksjonen snakket om hvordan man kan bruke flerspråklig og flerkulturell bakgrunn i sosialt arbeid.

Sist men ikke minst, tidligere elever kom til skolen for å fortelle om studiene sine og fordelene ved å være flerspråklig i studiehverdagen. (både på og utenfor studiestedet sitt) Mille Grazie til alle inspirerende, kloke og fine foredragsholdere!

Nå ønsker vi alle en fin høstferie