Takk for en fantastisk kveld!

Åpen dag 2020

Et sted mellom 400 – 500 personer kom innom Hellerud vgs onsdag kveld da vi arrangerte Åpen dag. I løpet av det vel tre timer lange arrangementet fikk potensielt nye elever se og oppleve hvordan det er å være elev på skolen vår.

Store deler av skolen ble rigget om for anledningen for å vise fram hvilke fag og muligheter vi tilbyr. På byggfag fikk potensielle søkere prøve seg på noen små praktiske oppgaver mens i E-blokka, hvor studiespesialiserende holder til, kunne besøkende oppleve alt fra naturfagforsøk til markedsføringsundersøkelser og fotostudio.

God stemning var det hele kvelden gjennom, men det er ingen tvil om at den toppet seg i aulaen da den ble omgjort til konsertarena ikke lenge etter klokken 19.00. Først gikk nåværende Hellerud-elever Eddy & Zino på scenen før den tidligere Hellerud-eleven Jonas Benyoub tok over stafettpinnen en liten halvtime senere.  Til slutt toppet stemningen seg til et absolutt klimaks da den velkjente storartisten Hkeem entret scenen til slutt. Når den siste tone av hans storhit Fy faen hadde runget ut over aulaen, var det liten tvil om at mange hadde hatt en strålende kveld.

Takk for besøket!